niedziela, 21 grudnia 2014

Dieta dla zdrowych i pięknych włosów

Źródło: http://www.tapetus.pl/133625,kosz-pelen-owocow.php


                                                                        CYNK                                                                              
  • Cynk pozwala włosom być w bardzo dobrej kondycji. Brak cynku w diecie może powodować nadmierne wypadanie włosów.
  • Cynk znajduje się w: orzechach, fasoli, pestkach dyni, kiełkach pszenicy, grochu, bobie, migdałach, żółtym serze, w rybach i owocach morza.


                                                                            ŻELAZO                                                                      
  • Brak żelaza może powodować wypadanie włosów.
  • Najwięcej żelaza znajduje się w: fasoli, ostrygach, w suszonych owocach, w daniach z kurczakiem i indykiem, w wieprzowej wątrobie oraz w warzywach liściastych.

                                                                WITAMINY Z GRUPY B                                                      
  • Występują w: jajach, warzywach i owocach, rybach, mleku, w chudym mięsie, w zbożowych pełnoziarnistych produktach.

                                                                             KRZEM                                                                       
  • Krzem wzmacnia włosy i powoduje szybsze rośnięcie włosów.
  • Krzem znajduje się w: ciemnym pieczywie, soi, kalafiorze, burakach, ryżu, porze, pietruszce, słoneczniku, ryżu, rzodkwi, otrębach, pieczarkach, pomidorach, ogórkach, oliwkach, płatkach owsianych, burakach, szparagach, szczypiorze i czosnku.

                                                           AMINOKWASY SIARKOWE                                                   
  • Są one budulcem włosów, zapewniają gęstość włosów i ich zdrowie, 
  • Aminokwasy siarkowe można znaleźć w zwierzęcych białkach: w nabiale, jajkach, rybach i mięsie.  Bardzo dużo aminokwasów siarkowych znajduje się między innymi w daniach z żelatyną.

                                                                   ZWIĄZKI SIARKI                                                              
  • Pozytywnie działają na zdrowy wygląd włosów i stymulowanie ich wzrostu.
  • Związki siarki znajdują się w: kapuście, czosnku, cebuli, porze i szczypiorze.

                                                                      MAGNEZ                                                                           
  • Działa pozytywnie na kondycję naszych kosmyków.
  • Magnez znajduje się w: mięsie, morelach, figach, bananach, mleku, fasoli, pszennych otrębach, orzechach, bananach, zbożach i w zielonych warzywach liściastych. 

                                                                     WITAMINA A                                                                    
  • Znajduje się w: jajkach, maśle, mięsie oraz w maśle. Duża ilość witaminy A jest w warzywach i owocach w kolorze żółtym, a także w warzywach, które posiadają zielone liście. Wiele tej witaminy jest w pomarańczach.

                                                                      WITAMINA E                                                                   
  • Znajduje się w: soi, jajkach, orzechach, w kiełkach zbożowych, warzywach, ziarnach zbóż oraz w olejach roślinnych.

                                                                     WITAMINA C                                                                    
  • Spore ilości witaminy C znajduję się w: owocach cytrusowych, truskawkach, porzeczkach, jagodach, pomidorach, ziemniakach, papryce oraz w warzywach, które posiadają zielone liście.

                             NIEZBĘDNE NIENASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE                                  
  • Niedobór tych kwasów może spowodować, że włosy utracą swój blask oraz może doprowadzić nawet do łysienia.
  • Znajdują się one w: roślinach liściastych, rybach, siemieniu lnianym, olejach oraz w tranie.
************
Aby poprawić stan swoich włosów należy:
Źródło: http://victoriaandk.co.uk/pure-argan-oil-hair-beauty-secrets-revealed/

  • Regularnie spożywać wyżej opisane składniki, 
  • Zmniejszyć ilość spożywanych ostrych dań,
  • Ograniczyć picie alkoholu, silnej kawy i herbaty,
  • Obniżyć ilość spożywanych węglowodanów oraz tłuszczów pochodzenia zwierzęcego.

40 komentarzy:

  1. świetny post, rzeczywiście bardzo ważne jest to, co jemy, ja staram się w swojej kuchni używać jak największej ilości warzyw i owoców, no i ograniczać tłuszcz, poza tym nie jem żadnej przetworzonej żywności typu gotowe dania, blee:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja też staram się zdrowiej odżywiać :) Jem dużo więcej warzyw i owoców niż dotychczas :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. W mojej diecie zaś jest dużo krzemu :) pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Świetny wpis :) Bardzo przydatny

    OdpowiedzUsuń
  4. niestety na efekty diety należy długo czekać i to skutecznie odstrasza :)

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak mówisz :) Ale ja staram się zdrowiej odżywiać dla własnego zdrowia :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. bardzo przydatny post!!
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/12/sloneczna-niedziela.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zwykle porcja przydatnej,włosowej wiedzy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawe informacje, będę musiała pozmieniać trochę w moim jadłospisie :)
    dzięki za komentarz u mnie na blogu
    pojawił się nowy post, zapraszam na

    http://black-pearls.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również troszkę wprowadziłam zmian w moim jadłospisie :) Staram się jeść więcej warzyw i owoców :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award :) Po więcej informacji zapraszam na mojego bloga http://stylcarly.blogspot.com/
    pozdrawiam ;**

    OdpowiedzUsuń
  9. przydał mi się bardzo ten post!

    Wesołych Świąt :* zapraszam- fedricci17.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, że post mógł Ci się przydać :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  10. Hej :) chciałabym mieć cieńsze włosy ale cieniowanie i obcinanie nie wchodzi w grę. :) masz jakieś sposoby? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę, bo ja to chciałabym mieć grubsze włosy :) Jedyny sposób jaki teraz przychodzi mi do głowy, to stosowanie kosmetyków wygładzających do włosów, które wygładzą włosy i optycznie będą miały mniejszą objętość :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  11. Lovely post, I liked it a lot, I scored me to look at your products. Guapa.

    Merry Christmas

    yes, I would like to follow each other, and I'm still, I do not see, you can review?

    Sibaritismosdeinma

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatny post a szczególnie dla mnie. :)

    Wesołych świąt!

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że post Ci się przydał :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  13. Bardzo przydatny post! Wielu rzeczy niestety nie wiedziałam. :)

    gra-liter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. ostatnio zaczęłam dbać o włosy, dlatego dziękuję za ten post :)
    http://zuzanvx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję za przeczytanie posta :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  15. przydaty post!
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnóstwo tego. ;] Dobrze, że uwielbiam kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jestem wegetarianką zaś :) pozdrawiam! :)

      Usuń
  17. uwielbiam dbać o włoski !:)

    ~obserwujemy? Zacznij i daj znać w komentarzu,a wtedy się odwdzięczę :)
    ~http://beiiser.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również lubię pielęgnować moje włosy ;) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  18. Ciekawe rady! hmm, może z jakiś skorzystam:)
    http://stylishlife93.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy i pomocny wpis :)
    Przyda się przy obmyślaniu obiadków :)

    OdpowiedzUsuń

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

* Dziękuję za każdy komentarz i obserwację :)
* OBSERWUJESZ MOJEGO BLOGA ? Napisz w komentarzu ! - odwdzięczę się tym samym ! :)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Strony