sobota, 28 czerwca 2014

Jak ograniczyłam wypadanie moich włosów?


Poniżej przedstawię kilka sposobów, za pomocą których udało m się ograniczyć wypadanie moich włosów:
  • Stosowanie wcierek.
Wcierki wzmacniają cebulki włosów, odżywiają je od środka. Dzięki stosowaniu wcierek, włosy przestają wypadać, a także wyrastają nowe włosy. Idealną wcierką według mnie jest wcierka Jantar firmy Framona (recenzja znajduje się TUTAJ).
Naturalną wcierkę, która ograniczyła wypadanie moich włosów, była wcierka z kozieradki. (Więcej informacji o wcierce można znaleźć TUTAJ).

  • Stosowanie łagodniejszych szamponów do częstego mycia.
Odkąd zaczęłam używać łagodnych szamponów do częstego mycia włosów, moje włosy wypadają w mniejszej ilości. Są to szampony, które nie posiadają w swoim składzie szkodliwych substancji myjących, np. bez SLS, SLES. Takie mocne szampony stosowane na co dzień mogą osłabić włosy. Do tej pory stosowałam 2 takie szampony: Babydream z Rossmanna dla dzieci oraz Johnson's Baby - łagodny płyn do mycia ciała i włosów 3 w 1 (recenzja znajduje się TUTAJ).

  • Stosowanie mocniejszego szamponu do oczyszczania skóry głowy - 1 raz na tydzień.
Warto jest, aby co jakiś czas oczyszczać skórę głowy z nadmiaru silikonów, olejów, masek. Jest to bardzo ważny aspekt, ponieważ nadmiar kosmetyków, które mogą się nagromadzić na włosach, może je osłabić, zatykają się wówczas mieszki włosowe i włosy mogą nawet zacząć wypadać.

  • Stosowanie metody OMO.
Metoda ta polega na tym, aby namoczyć włosy, nałożyć na nie odżywkę, a następnie skórę głowy myjemy szamponem. Wówczas włosy są zabezpieczone przed szkodliwymi składnikami znajdującymi się w szamponie, zaś same włosy na długości myjemy odżywką. Następnie należy spłukać letnią wodą całe włosy i skórę głowy. Na koniec nakłada się odzywkę, aby odżywić włosy po ich umyciu jak zawsze. (dokładniejszy opis tej metody znajduje się TUTAJ).

  • Stosowanie odżywki po każdym myciu włosów, oraz maski 1 - 2 razy w tygodniu.
Ważne jest, aby po myciu włosów zawsze stosować odżywkę. Dzięki temu włosy będą odżywione, będą wyglądały na o wiele bardziej zdrowsze, także będą się błyszczeć. Ważny jest fakt, że po odżywce włosy się dużo łatwiej rozczesują, więc nie plączą się i nie wyrywają się podczas czesania. Warto jest też choć 1 raz w tygodniu zastosować odżywczą maskę choć na pół godziny. Aby maska jeszcze lepiej działała, zakładam na głowę foliowy czepek (lub jednorazówkę z marketu :)), a na to zakładam jeszcze ciepłą zimową czapkę i trzymam maskę około godzinę. Jeśli maska obciąża nasze włosy, to można zastosować maskę, na przykład godzinę przed myciem włosów, aby dobroczynne składniki maski miały czas wchłonąć się w głąb włosa.

  • Olejowanie włosów.
Odkąd zaczęłam olejować moje włosy, moje wiecznie suche włosy, stały się pięknie nawilżone, odżywione. Oleje nawilżają włosy, wzmacniają. (więcej informacji o olejowaniu można znaleźć TUTAJ).

  • Rezygnacja z lokówki, suszarki i prostownicy.
Moje włosy przestały nadmiernie wypadać wówczas, gdy zrezygnowałam z użycia przedmiotów do stylizacji włosów wytwarzających ciepło. Przedmioty te bardzo osłabiają włosy, zaczynają się one łamać, a następnie mogą zacząć wypadać.

  • Odpowiednia dieta.
Jeden z najważniejszych czynników, które pomagają ograniczyć wypadanie włosów, jest stosowanie przede wszystkim odpowiedniej diety, bogatej w witaminy i minerały. Jeśli nasza dieta jest nadal uboga w niektóre składniki pokarmowe, można zastosować suplementy diety, które mają zadanie wzmocnić włosy, skórę oraz paznokcie. (przykładowe suplementy opisane są TUTAJ).
Składniki pokarmowe, które pozytywnie wpływają na włosy, to: witaminy: A, B1, B2, B6, B12, C, E, PP oraz żelazo, cynk, jod, krzem

A Wy znacie jakieś sposoby na wypadające włosy? :)

1 komentarz:

  1. Ja ograniczyłam wypadanie włosów poprzez stosowanie specjalistycznych produktów Wax. Kupiłam oryginalne z 25 letnią tradycją i naprawdę są fenomenalne.

    OdpowiedzUsuń

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

* Dziękuję za każdy komentarz i obserwację :)
* OBSERWUJESZ MOJEGO BLOGA ? Napisz w komentarzu ! - odwdzięczę się tym samym ! :)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Strony